Sitemap  PL DE UK

Najczęściej zadawane pytania

Zakres usług

Z jakich nośników nie odzyskujecie danych?

Jedynymi popularnymi nośnikami informacji, z których nie odzyskujemy danych są kasety DV oraz magnetofonowe. Szczegółową listę nośników, z których odzyskujemy dane można znaleźć tutaj.

Czy zajmujecie się kasowaniem danych?

Obecnie odchodzimy od przeprowadzania w naszej firmie procesu bezpowrotnego kasowania danych. Skuteczne programy, przy pomocy których można tego dokonać dostępne są w sieci w wersjach darmowych. Warto pamiętać, że można używać ich tylko w przypadku, kiedy dysk jest sprawny, lub uszkodzony logicznie. Nie dają one możliwości usunięcia danych z dysku uszkodzonego fizycznie. Najczęściej polecanym przez nas programem do usuwania danych ze sprawnych dysków jest Eraser. W razie jakichkolwiek pytań związanych z kasowaniem danych, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Czy naprawiacie dyski, notebooki oraz inne nośniki?

Nasza firma nie prowadzi serwisu dysków, komputerów, ani żadnego rodzaju sprzętu elektronicznego. Osoby, które trafiają do nas z zepsutym sprzętem komputerowym kierujemy do znanych nam serwisów na zasadzie polecenia.

Uszkodzenia

Co to jest uszkodzenie logiczne dysku?

Do uszkodzeń logicznych należą przypadki utraty danych poprzez:
  • błąd oprogramowania: utrata wpisów w tablicy partycji dysku, zamazanie obszaru dysku przypadkowymi informacjami,
  • błąd użytkownika: sformatowanie dysku, skasowanie pojedynczych plików lub katalogów,
  • wirusy komputerowe,
  • wadliwe działanie sprzętu: uszkodzenia kontrolera dysku płyty głównej, uszkodzenie taśmy transmisji danych.
Co to jest uszkodzenie fizyczne dysku?

Do uszkodzeń fizycznych należą przypadki utraty danych poprzez:
  • przepięcie z sieci energetycznej lub awarię zasilacza komputerowego: uszkodzenie kontrolera dysku i w niektórych przypadkach głowic odczytująco-zapisujących,
  • zużycie nośnika na skutek długotrwałej pracy: uszkodzenie powierzchni talerzy, głowic odczytująco-zapisujących lub silnika napędzającego talerze dysku,
  • przegrzanie nośnika,
  • upadek nośnika: poważne uszkodzenia powierzchni talerzy i ruchomych elementów mechanizmu dysku,
  • zdarzenia losowe: poddanie nośnika działaniu wysokiej temperatury, wody lub substancji szkodliwych.
Czy da się odzyskać dane ze sformatowanego nośnika?

Owszem, pod warunkiem, że dysk nie został nadpisany nową zawartością. Oznacza to, że jeśli sformatowanie go było ostatnią wykonaną czynnością - odzyskanie danych będzie stosunkowo łatwe. W takim przypadku szanse są bardzo duże, a koszty znacznie mniejsze niż wtedy gdy po sformatowaniu zainstalowany został nowy system, ściągnięto kilka aplikacji lub - co gorsze - przez dłuższy czas używano komputera.

Co zrobić z nośnikiem, który wpadł do wody?

Istnieje popularny pogląd, że nośniki po zalaniu należy wysuszyć. Tak naprawdę jest to jedyna rzecz, której robić nie wolno. Dysk, który wpadł do wody (podobnie, jak np. telefon komórkowy) powinien zostać do nas dostarczony jeszcze wilgotny. W tym celu najlepiej po wyjęciu go z wody zapakować go do szczelnego, foliowego worka i jak najszybciej dostarczyć do naszej siedziby. Z drugiej strony należy ignorować porady mówiące, że zalany nośnik najlepiej dostarczyć w zbiorniku z wodą.

Samodzielne odzyskwianie danych

Czy mogę samodzielnie odzyskać dane?

W przypadku lżejszych uszkodzeń logicznych możliwe jest samodzielne odzyskanie danych przy pomocy specjalnych programów. Nasza firma posiada w swojej ofercie wiele programów tego typu. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo tutaj.

Przed dokonaniem zakupu zalecamy skontaktowanie się z naszymi specjalistami, którzy doradzą, które z nich będzie w danym wypadku najodpowiedniejsze.

Uwaga! Oprogramowanie tego typu nie nadaje się do odzyskiwania danych w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń fizycznych.

Czy naprawa błędów na dysku przy pomocy narzędzi Windows chkdsk oraz scandisk jest skuteczna?

Nie polecamy korzystania z żadnego z tych programów. W przypadku problemów z dyskiem, na którym zainstalowany jest system Windows, komunikat o użyciu chkdisk'a lub scandisk'a pojawia się automatycznie, jako zalecana operacja. Niestety, oba te narzędzia potrafią poradzić sobie jedynie z najprostszymi awariami - potęgując szkody w każdym innym przypadku. Jeśli nie posiadamy pewności co do rodzaju i stopnia uszkodzenia nośnika, najlepiej wystrzegać się automatycznych rozwiązań.

Wysyłka dysku

Jak zapakować dysk do wysyłki?

Najlepiej przesyłać dysk w paczce. Sam dysk powinien być owinięty czymś miękkim - najlepiej folią bąbelkową. Istotnym jest, aby po zapakowaniu w pudełku nie znalazły się żadne luźne przestrzenie. W tym celu pudełko można wypełnić folią, gąbką lub poduszkami z powietrzem.

Prosimy wystrzegać się wysyłania dysku w samej kopercie bąbelkowej, gdyż nie stanowi ona wystarczającego zabezpieczenia dla dysku

Bardzo prosimy pamiętać o dokładnym wypełnieniu, podpisaniu oraz dołączeniu formularza zgłoszeniowego, pobranego ze strony.

Jak zapakować telefon komórkowy do wysyłki?

W przypadku telefonów komórkowych bardzo istotną czynnością jest wyjęcie baterii przed zapakowaniem. Zapobiegnie to włączeniu się komórki w czasie przemieszczania się przesyłki. Poza tym telefony pakujemy z zachowaniem tych samych zasad bezpieczeństwa, co w przypadku dysków.

Bardzo prosimy pamiętać o dokładnym wypełnieniu, podpisaniu oraz dołączeniu formularza zgłoszeniowego, pobranego ze strony.

Czas i koszty

Jak długo będzie trwało odzyskiwanie danych z mojego nośnika?

Dokładniejszy czas wykonania usługi podajemy Państwu po przeprowadzeniu analizy nośnika. Większość spraw, które do nas trafiają staramy się doprowadzić do końca w ciągu tygodnia (w trybie standardowym).

Od czego zależy koszt odzyskania danych?

Przede wszystkim od rodzaju uszkodzenia, rodzaju nośnika oraz - w niektórych przypadkach - ilości danych, które mają być odzyskane.

Dlaczego za analizę Computer Forensic pobierana jest opłata?

Wynikiem analizy tradycyjnej jest określenie możliwości odzyskania danych oraz kosztu wykonania takiej usługi. Analizy związane z informatyką śledczą dodatkowo wymagają poszukiwania informacji, o których nie mamy 100 % pewności, że istnieją na dostarczonym nośniku. W celu przedstawienia Klientowi wyników nawet wstępnej analizy, sprawdzić musimy setki, a najczęściej tysiące plików. Opłata za ten rodzaj analizy wynika z ilości czasu potrzebnego dla jej przeprowadzenia.

Dlaczego odzyskanie danych z telefonu traktowane jest jako sprawa Forensic?

Niezależnie od tego, czy zlecenie usługi odzyskiwania danych z telefonu komórkowego, które do nas trafia zalicza się do informatyki śledczej, czy też nie - przeprowadzenie analizy tych nośników jest równie skomplikowane. Ze względu na organizację pamięci telefonu - w każdym przypadku poszukujemy informacji, co do których nie wiemy, czy na pewno znajdują się w układzie pamięci.

Jak długo mogę przechowywać dysk/odzyskane dane u Państwa?

Dostarczony nośnik można przechowywać u nas bezpłatnie przez 1 miesiąc od daty przyjęcia przez nas zgłoszenia. Nie ma tutaj znaczenia data rezygnacji z usługi, ani data odbioru danych. Po miesiącu naliczamy "opłatę za składowanie" w wysokości 1 zł brutto/dzień. Nieodebranie nośnika przez 3 miesiące może skutkować jego utylizacją.

Po przekazaniu Państwu danych przez 14 dni czekamy na Państwa potwierdzenie co do ich spójności, kompletności, a także tego, czy wszystko jest z nimi w porządku. Przechowywanie danych po tym terminie wiąże się z dodatkowymi kosztami:
  • przechowywanie danych odzyskanych z dysku o pojemności do 500 GB to koszt 1 zł brutto/dzień
Cena ta wzrasta odpowiednio do pojemności dysku, z którego dane zostały odzyskane, a więc:
  • składowanie danych odzyskanych z dysku o pojemności 1 TB to koszt 2 zł brutto/dzień
  • składowanie danych odzyskanych z dysku o pojemności 1,5 TB to koszt 3 zł brutto/dzień
Proszę zwrócić uwagę, że nie ma tutaj znaczenia ilość odzyskanych danych, istotna jest pojemność dostarczonego dysku, z którego zostały one odzyskane.

Po wykonaniu usługi

W jaki sposób przekazujecie dane?

Przy małej ilości danych - na płytach CD lub DVD. Jeśli danych jest więcej - na dysku (ewentualnie innym nośniku danych), który można dostarczyć nam we własnym zakresie. W takich przypadkach możemy również zakupić dysk dla Państwa.

Czy mogę u was kupić dysk na którym przekażecie mi dane?

Nasza firma nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży dysków. Mimo to możemy zrealizować zamówienie na kupno dowolnego nośnika.

Czy wasza firma daje gwarancję na swoje usługi?

Naszym Klientom zapewniamy gwarancję jakości. Zwracamy szczególną uwagę, aby dane, które trafiają do Państwa były spójne i kompletne. Na koniec procesu odzyskiwania danych dostają Państwo od nas listę odzyskanych plików, która jest dodatkowym potwierdzeniem skuteczności tego procesu.

Znajdź nas na facebooku!
Ta strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję